OMP Autóház

4002, Debrecen, Balmazújvárosi út 38.

Telefon: 52/503-510

ALAPJAIBAN ÚJUL MEG A KIA CEE’D

2015.06.26.

FRISS MEGJELENÉS, ÚJ MOTOROK, TÖKÉLETESÍTETT MENETDINAMIKA

A Kia európai formatervezői a jelenlegi cee’d külső és belső megjelenését izgalmas, újszerű stíluselemekkel dolgozták át; miközben a hajtásláncokért felelős mérnökök még tovább bővítették a motorok és sebességváltók kínálatát. Az újdonságok között említést érdemel a Kia vadonatúj, háromhengeres 1.0 T-GDI erőforrása, valamint a biztonsági, kényelmi és praktikus fejlesztések széles köre. A változások a cee’d modellcsalád minden tagját érintik, az ötajtóst, a kombit, valamint a háromajtós pro_cee’d típust is. A cee’d modellcsaládot érintő módosítások keretében a nagyteljesítményű cee’d GT és pro_cee’d GT modellek is átesnek egy sor optikai és menetdinamikai változáson. Noha ezek a típusok már most is az alsó-középkategória legszemrevalóbb sportos modelljei közé tartoznak, a változtatások még vonzóbbá teszik az autókat, a méretosztály ezen érzelmi húrokat is megpengető szegmensében. Az átdolgozott modellek új, ‘GT Line’ felszereltségi szintje a GT változatok sportos megjelenését és menetdinamikáját a hagyományosabb cee'd sorozat sokoldalúságával elegyíti. A GT Line felszereltségi szint mindhárom karosszériatípushoz megrendelhető.

Külső: még modernebb A felfrissített cee’d megörökölte a jelenlegi modell merész, kecses formavilágát; megjelenését néhány optikai módosítás teszi még modernebbé. Az orr megőrizte azt a megjelenést, amely oly népszerűnek bizonyult az európai ügyfelek körében; az elmaradhatatlan tigris-orr hűtőmaszktól a kecses, oldalfalra átnyúló fényszórókon át az integrált ködfényszórókig. A cee’d „arcát” érintő módosítások sorában említést érdemel a szögletesebb, szélesebb lökhárító, a ködfényszórók krómkerete, valamint a hűtőmaszk új, ovális rácsozata, amely az orrkialakítás számos formáját és stíluselemét tükrözi.

Finoman módosult belső kidolgozás, tökéletesített zaj- és rezgéscsillapítás A Kia cee’d kiváló minőségű belső tere egy sor apróbb módosításon esett át, megőrizve az utastér egyszerű eleganciáját. A beltér alapvető formavilága nem változott, ugyanakkor az alkalmazott apró módosítások modernebb megjelenést és érzetet kölcsönöznek az utastérnek. A cee’d vonzerejét új, opciós színcsomag fokozza. Az aszimmetrikus, vezetőközpontú műszerfalon friss krómdísz keretezi a műszeregységet, a vezető oldali és központi légbeömlőket, valamint a műszerfal felső élét. A középkonzol kiváló minőségű, karcolásálló, prémiumhatású, fényes fekete kidolgozást kapott. Az utastér számos további pontján találhatunk krómdíszítést, a sebességváltó tövétől az ajtókilincseken át a műszerfali hőfokszabályzó tárcsákig (felszereltségtől függően.)

A 2016-os modellévű cee’d új beltéri színcsomaggal is megrendelhető: az új barna csomag elegáns barna ülés- és ajtókárpitot kínál. A dízel cee’d modellek belső tere továbbfejlesztett zaj- és rezgéscsillapítással gazdagodott. Kiegészítő hangelnyelő anyagokat alkalmaztak a szőnyegeknél, illetve a szellőzőrendszerben, míg a műszerfalat a korábbinál kétszer több rezgéscsillapító habbal töltötték fel, ami hatékonyan csillapítja a motorból származó utastéri rezgéseket. Minden dízelmotoros kivitel motorblokkját, olajteknőjét és részecske-szűrőjét hangelnyelő anyag burkolja. Az Euro6-os motorok kibővített kínálata immár a vadonatúj, 1,0 literes T-GDI erőforrást is magában foglalja. Az átdolgozott cee’d a korábbinál gazdagabb motorkínálattal érkezik; immár minden motor teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát. A Kia a 2016-os cee’d modellen vezeti be vadonatúj, egyliteres ‘T-GDI’ (közvetlen benzinbefecskendezéses turbós benzinmotor) erőforrását. Ez az új, méretcsökkentett, háromhengeres kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál, erőteljes, lelkes teljesítménykifejtés és közvetlen gázreakciók mellett. A Kia új turbós motorja, amelyet a vállalat Namyang-i kutatás-fejlesztési központjában, Koreában terveztek, nagynyomású, közvetlen befecskendezéses rendszerrel, és a hengerfejbe integrált kipufogó gyűjtőcsővel rendelkezik, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást és kompaktabb szerkezetet tesz lehetővé. A közvetlen gázreakció és a kivételesen takarékos égés alapkövetelmény volt a fejlesztés során, a Kia fenntartható méretcsökkentési stratégiájával összhangban.

A kétféle teljesítményszinten kínált motor a legelső azon méretcsökkentett erőforrások sorában, amelyeket a Kia hamarosan bevezet az európai piacon. Az új motor alapkivitelében 100 lóerő teljesítményt és 172 Nm forgatónyomatékot kínál, míg az erősebb kivitelű 1.0 T-GDI 120 lóerőt ad le, változatlan, 172 Nm forgatónyomatéki csúcs mellett. A legnagyobb nyomaték 1500 és 4000/perc fordulatszám között érhető el, ami minden menetkörülmények között rendkívül rugalmassá teszi a gépet. A motor, amelyet még az idei évben homologizálnak, 100 és 120 lóerős kivitelében egyaránt minden idők legcsekélyebb CO2-kibocsátású benzinüzemű cee'd hajtóművének ígérkezik..