OMP Autóház

4002, Debrecen, Balmazújvárosi út 38.

Telefon: 52/503-510

VALÓS HASZNÁLATI KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT VIZSGÁLT ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS

2016.03.08.

A 2016-os Genfi Autószalon alkalmából a PSA Peugeot Citroën csoport – tartva magát azon kötelezettségvállalásához, hogy ügyfelei felé teljes átláthatóságot biztosít – közzétette három modelljének valós használati körülmények között vizsgált fogyasztási adatait. Ez a lépés példa nélküli az autóiparban. A vizsgálati protokollt két, a Bureau Veritas által hitelesített független szervezet, a Transport & Environment (T&E) és a France Nature Environnement (FNE) dolgozta ki. A vizsgálat megerősíti a PSA ügyfeleinek valós körülmények között szerzett tapasztalatait és a független közvélemény-kutató cégek adatbázisaiban szereplő eredményeket.

2015 novemberében, amikor a világsajtóban megjelent hírek hatására az autóipar egészében megrendült a bizalom, a PSA Peugeot Citroën úttörő lépéssel arra vállalkozott, hogy tökéletes átláthatóságot biztosít ügyfelei számára, és közzéteszi modelljeinek valós használati körülmények között mért fogyasztási adatait.

A PSA Peugeot Citroën a konstruktőrök közül elsőként vállalkozott erre a vizsgálatra, melynek lezárultával közzéteszi három népszerű, nagy darabszámban értékesített modelljének fogyasztási adatait.

Vizsgált modellek

PEUGEOT 308
1.6l BlueHDi 120
S&S BVM6
Allure

CITROËN C4
GRAND PICASSO
1.6l BlueHDi 120
S&S BVM6 Exclusive

DS 3
1,6l BlueHDi 120
S&S BVM6
So Chic

A vizsgálat során mért fogyasztás (l/100km)

5,0

5,6

4,9

Az ügyfélmegkérdezések során közölt fogyasztás (l/100km)

5,0 / 5,1

5,5 / 5,7

5,1 / 5,3

A méréseket a Transport & Environment nevű független szervezet által kidolgozott protokoll alapján végezték, nyilvános közforgalmi utakon, Párizs közelében (25,5 km lakott terület, 39,7 km országút, 31,1 km autópálya), életszerű körülmények között (bekapcsolt légkondicionálóval, az utasok és a poggyászok tömegének beszámításával, természetes domborzattal rendelkező úton stb.). Az RDE (Real Driving Emissions – „Valós fogyasztási adatok”) elnevezésű európai projekt mintájára az üzemanyag-fogyasztást egy gépkocsiba szerelhető mobil eszköz, a PEMS[1] segítségével mérték. A Bureau Veritas nemzetközi minőségellenőrző iroda garantálta a protokoll hitelességét, valamint azt, hogy a vizsgálatokat az előre meghatározott kritériumok szerinti végezzék el, és az eredmények valósak és mindenre kiterjedőek legyenek.

Az első eredmények összhangban vannak a független közvélemény-kutató cégek által végzett felmérések eredményeivel, így bizonyítják a Transport & Environment közreműködésével lezajlott vizsgálatok helytállóságát.

A PSA Peugeot Citroën az európai autóipar éllovasa a CO2-kibocsátás tekintetében. Mint a saját technológiai megoldásaiban bízó konstruktőr, elébe megy a jövőben várható homologizációs előírásoknak, és azon dolgozik, hogy bevezesse a WLTP nevű eljárást[2], amely jobban reprezentálja a gépkocsik valós használati körülményeit.

A PSA 2016 nyaráig összesen 30 Peugeot, Citroën és DS modell valós használati körülmények közötti fogyasztási adatait teszi hivatalosan közzé.

Gilles Le Borgne, a PSA Peugeot Citroën kutatás-fejlesztésért felelős igazgatója így nyilatkozik: „Meg kell őriznünk ügyfeleink bizalmát, és ennek ez az útja, ezt vállaltuk 2015-ben. A T&E-vel, az FNE-vel és a Bureau Veritas-szal végzett munkánk gyümölcseként a vizsgálati eljárás immár hivatalos, az első mérési adatok pedig összhangban vannak az ügyfeleink által tapasztaltakkal.”

Greg Archer, aTransport & Environment „zöld” gépkocsikért felelős igazgatója így értékel: „A PSA Peugeot Citroënnel kidolgozott eljárás tökéletesen helytálló. Pontosan tükrözi azokat a fogyasztási adatokat, amelyeket egy hétköznapi autós a hétköznapi használat során produkál az adott modellel. Az eljárás bizonyíték arra, hogy ezekkel a tesztekkel a gépkocsik CO2-kibocsátását is hitelesen lehet mérni, és valamennyi konstruktőr számára etalonnak tekinthető.”

Michel Dubromel, a France Nature Environnement alelnöke hozzáteszi: „A PSA által önként vállalt eljárás végre tökéletes átláthatóságot biztosít a CO2-kibocsátás területén, és mint ilyen, kívánatos, hogy a többi káros anyag vizsgálatára is kiterjedjen. Az eljárás kielégíti az emberek jogos elvárásait a közlekedés egészségügyi vonatkozásaival kapcsolatban is.”

„Egy innovatív és konstruktív együttműködésről van szó, hiszen egy nagyipari szereplő, egy független társadalmi szervezet és egy minőségbiztosítási iroda dolgozik együtt egy közös ügyért. A projekt minden szükséges feltételt teljesít ahhoz, hogy a fogyasztókban felmerülő kérdésekre választ tudjunk adni. A PSA Peugeot Citroën olyan független és hiteles vizsgálati módszert választott, amely az autóipar egésze számára mintaként szolgálhat” – jelentette ki Marc Boissonnet, a Bureau Veritas csoport kereskedelmi, marketing és kommunikációs alelnöke.