ÚJ PEUGEOT 308

ÚJ PEUGEOT 308

ÚJ PEUGEOT 308

A PEUGEOT ÚJ ARCA

 

A PEUGEOT generációk óta írja sikertörténetét a kompakt ötajtósok világában: a 308 neve mögött több mint 7 millió eladott autó és 42 nemzetközi kitüntetés áll, köztük a 2014-ben elnyert Az Év Autója cím – most pedig a márka büszkén mutatja be a nagyszerű modell legújabb változatát, az új PEUGEOT 308-at.

Ellenállhatatlanul csábító dizájnjával, a márka vadonatúj emblémájával az új PEUGEOT 308 határozottan a felső kategóriát képviseli. Felépítése minden szempontból az utazás kényelmére, a dinamizmusra és az egyéniségre fókuszál.

Technológia tekintetében az új PEUGEOT 308 a legújabb vezetéssegítő rendszereket kínálja. Megújult a PEUGEOT i-Cockpit®, amely immár az i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszert is magában foglalja.

Hatékonyság tekintetében az új PEUGEOT 308 hű marad a Power of Choice szelleméhez azzal, hogy az aerodinamikailag a legapróbb részletekig kidolgozott karosszériához tölthető hibrid, illetve belsőégésű dízel- és benzinmotorokat is kínál.

Az új PEUGEOT 308 egyes országokban a márka online értékesítési felületén is megvásárolható lesz, akár használtautó-beszámítással, finanszírozási szerződéssel és házhozszállítással együtt.

INTENSE SEDUCTION 

 

Az új PEUGEOT 308 határozottan őrzi helyét a szegmensben, miközben formája változik. Az 55 mm-rel megnövelt tengelytáv egyrészt megnyújtja az autó sziluettjét, másrészt több helyet kínál a hátul utazóknak. A 20 mm-rel alacsonyabb karosszéria – a hosszított orrkiképzéssel – pedig optikailag a motortérfedél hosszát növeli.

A hatékony aerodinamikát fő célként szem előtt tartva az új PEUGEOT 308 nem elsősorban kívül mutatja meg magát, hanem belül alkotott nagyot. Az újítások mögött komoly szerkezeti optimalizálás és karosszéria-megmunkálás áll.

Az új PEUGEOT 308 „bőre” szorosan simul a vázra – ez elsősorban a sárvédőknél látszik, amelyek nagyon határozott vonalúak, de nem takarnak szélesebb nyomtávot.

Az autó oldala egyszerű, sima, az első és a hátsó kereket vizuálisan összekötő egyenesnek köszönhetően mégis karakteres. Az oldalsó íves elemek rajzolatának ihlető forrása a márka történeti öröksége maga (PEUGEOT 205, 208, 308 stb.), miközben egyértelműen kidomborítja azt a dinamikus jelleget, amely a karosszérián végzett óriási formatervezői munka gyümölcse.

A hátsó rész szintén stratégiai szerepet játszik az aerodinamikai tulajdonságokban: az ötajtós karosszéria legfontosabb pontjait szélcsatornában rajzolták meg. Ily módon válik aerodinamikai elemmé a hátsó részen keresztben végighúzódó jellegzetes vonal, valamint a tető határozott irányvonala, amely az új PEUGEOT 308 megkülönböztető stílusjegyébe, a sajátosan hosszú hátsó légterelőbe fut ki.

Az új PEUGEOT 308 minden ízében a PEUGEOT genetikai örökségét hordozza. Érzéki és vonzó stílusával most egy dinamikusabb, a prémium autókat idéző világot mutat meg.

Az új PEUGEOT 308 a PEUGEOT új logóját viseli, az emblémát körülölelő hűtőrács rajza pedig kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a rácsvonalak mind egy irányban, az új címerpajzs felé mutatnak.

Formatervezési és technológiai újításként a vezetést segítő rendszerek érzékelői a logó mögött kaptak helyet (az orrkúp a radarhullámokkal kompatibilis indiumból készül), így a hűtőrács egyedül a márkaemblémáé. A rendszámtábla az orr-rész legaljára került.

Az első fényszórók már a belépő szinten is LED-technológiával készülnek. A cizellált, finom vonalú világítótestek nagyban hozzájárulnak az új PEUGEOT 308 dinamikus karakteréhez. A fényszórók az első lökhárítón horog alakú nappali fényekben folytatódnak. Ez az új fény arculati elemként is remekül illeszkedik a PEUGEOT új stílusához, éjjel-nappal első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.

A GT és GT Pack felszereltségi szinteken eddig alkalmazott Full LED fényszórók ennél is tovább mennek: a PEUGEOT Matrix LED Technology nagyobb hatékonyságot és biztonságot nyújt a mindennapokban.

A hátsó fényszórók is megkapják a Full LED technológiát, és természetesen megmarad a három oroszlánkarom is, amely a márka modern, egyedi ismertetőjegye.

 

Az új PEUGEOT 308 7 karosszériaszínben lesz elérhető:

  • Olívzöld
  • Vertigo kék
  • Elixir piros
  • Gyöngyházfehér
  • Banquise fehér
  • Artense szürke
  • Perla Nera fekete

TECHNO SPIRIT – új PEUGEOT i-Cockpit®

 

A PEUGEOT i-Cockpit® a márka genetikai örökségének részévé vált, újabb generációi mindig egyre sokoldalúbbak és modernebbek. Az új PEUGEOT 308 is hoz újdonságot e téren, mind ergonómiában és minőségben, mind pedig dizájnban és technológiában: érkezik az i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer.

Az új, kompakt kialakítású kormánykerékben helyett kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kéztartását érzékelve befolyásolják az új vezetést segítő rendszerek működését.

Az ergonomikus, opcióként fűtéssel is rendelhető kormánykeréken az alábbi funkcióvezérlők találhatók meg:

  • rádió,
  • médiarendszer,
  • telefon,
  • vezetést segítő rendszerek.

 

A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része – az Active Pack felszereltségi szinttől kezdve – a 10 collos numerikus kijelző. A GT változat kijelzője háromdimenziós. A digitális kijelző teljes egészében egyénileg állítható, személyre szabható, többféle információcsoport megjelenítésére alkalmas (TomTom navigáció, rádió és média, vezetést segítő rendszerek, energiaáramlás stb.). A beállításokat a kormánykapcsoló segítségével végezhetjük el.

Az új PEUGEOT 308 műszerfala úgynevezett „high-vent” kialakítású, ami azt jelenti, hogy a ventillátor beömlő nyílásai pontosan az utasok elé kerültek, így a vezető és az utasok számára egyaránt optimális szellőztetést biztosítanak.

E kialakítás következtében a szériafelszereltségként elérhető 10 collos központi érintőképernyő a digitális műszeregységhez képest lejjebb kapott helyet, közelebb a vezető kezéhez, de továbbra is a műszerfal szerves részeként.

Az új PEUGEOT 308-ban – az Allure felszereltségi szinttől kezdve – virtuális i-toggle vezérlőegység található, amely a légkondicionáló eddigi helyére került. A központi kijelző és a vele párhuzamosan elhelyezkedő új vezérlő kettőse nyitott könyvre hasonlít, így a szegmensben páratlan módon nemcsak technológiai, hanem esztétikai pluszt is adnak az utastérnek.

Minden egyes i-toggle segítségével egyetlen gombnyomással érhetjük el például a klímabeállításokat, a telefon kontaktlistáját, egy adott rádióállomást vagy egy kiválasztott alkalmazást – mindezt egyéni beállítások eredményeként.

Az új PEUGEOT 308 i-Cockpit® műszerfala továbbra is „driver oriented”, azaz a vezető felé tájolt, így még ergonomikusabbá teszi a vezetést, ugyanakkor ügyel arra, hogy az utas se érezze kizárva magát az élményből. Ugyanilyen kialakítást kapott a középkonzol, amely szintén nyitott az utas felé. A belső stílus tervezésekor kifejezett cél volt az, hogy a teret egyenlően osszák el az első sorban helyet foglalók között.

Az új klímablokk kompakt kialakításának nagy nyertese a középkonzol, ahol sok hely szabadult fel. A vezető oldalán ívben sorakoznak rajta a dinamikus vezetéshez szükséges vezérlőgombok:

  • új, kompakt vezérlő, amellyel a 8 fokozatú automata váltóval szerelt változatokban választhatjuk meg az üzemmódot (Reverse, Neutral, Drive), 2 gombbal pedig parkolófokozatba, illetve a manuális sebességváltásra kapcsolhatunk,
  • vezetésimód-választó – motorváltozattól függően – amellyel az Electric, a Hybrid, az Eco, a Normal és a Sport mód között válthatunk.

 

A középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított kis helyig húzódik. A konzol teljes további része a praktikus tárolásé:

  • két nagy méretű pohártartó,
  • két USB C csatlakozó (töltésre, illetve töltésre és adatátvitelre),
  • több, összesen 34 liternyi tárolóhely,
  • könyöklő.

 

Az új PEUGEOT 308 a tárolóhelyek tekintetében új etalon lesz a szegmensben.

Az utastér dizájnja az anyagok sokszínűségére és gazdagságára épít. A 8 különböző színt kínáló ledes hangulatvilágítás a központi kijelző mögött kapott helyet, és dekorelemként végighúzódva megvilágítja még az ajtókat is, amelyek – változattól függően – lehetnek párnázottak, szövettel vagy Alcantara®-val borítottak, illetve alumíniumfelületekkel díszítettek.

TECHNO SPIRIT – PEUGEOT i-Connect és i-Connect Advanced 

 

Az új tájékoztató-szórakoztató rendszer mindenkinek ízlése és elvárásai szerint nyújtja az okostelefonok és a modern autók technológiájának legjavát. Összesen akár 8 különböző személy is eltárolhat magának különböző beállításokat, megjelenítési formákat, hangulatokat, így mindenki tökéletesen ergonomikusan, mindennapi szokásaival összhangban vezethet.

A mirroring funkció vezeték nélkül is működik, a Bluetooth rendszerhez pedig egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható.

A nagy felbontású, 10 collos központi kijelző teljes egészében, könnyedén személyre szabható: a widgetekkel és a gyorsgombokkal több ablak is megjeleníthető egyszerre, köztük nagyon egyszerű a váltás, a reakcióidő a tabletekével azonos.

Könnyen lapozhatunk a különböző menük között balról jobbra, az értesítések között fentről lefelé, 3 ujjal egyszerre érintve a képernyőt pedig az alkalmazások gyűjtőoldalára jutunk.

A „Home” gombbal bármelyik pillanatban könnyen visszatérhetünk a főoldalra, csakúgy, mint egy okostelefonon.

A kijelző tetején állandó sávban láthatjuk a külső hőmérsékletet, a klíma aktuális beállítását, az aktuális widgetet, a mobilhálózathoz történő csatlakozással kapcsolatos adatokat, az értesítéseket és a pontos időt.

A technológiai élmény a PEUGEOT i-Connect Advanced, azaz a hatékony és kiváló teljesítményű TomTom fedélzeti navigáció használatával válik teljessé. A könnyebb leolvashatóság érdekében a térkép a kijelző teljes felületét elfoglalja, frissítése pedig „over the air”, azaz mobilhálózaton keresztül történik.

Nagyobb biztonságot és kényelmet is jelent a mindennapokban az, hogy az „OK PEUGEOT” funkciónak köszönhetően hangfelismeréssel és normál természetes beszéddel irányíthatjuk a multimédia rendszer valamennyi szolgáltatását.

A tájékoztató rendszernek része az autó kezelési útmutatója és különböző tájékoztató videók is; az autó így segít a helyes használatban, illetve válaszol a felmerülő kérdésekre.

TECHNO SPIRIT – a vezetést segítő rendszerek 

 

Az új PEUGEOT 308-ban a legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek teljesítenek szolgálatot, melyek mind a márka szaktudásának legjavát nyújtják:

Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát:

  • Félautomata sávváltás: 70 és 180 km/h sebesség között felajánlja a vezetőnek az előtte haladó lassabb jármű megelőzését, majd az eredeti sávba történő visszatérést.
  • Sebességajánlás: a sebességkorlátozó táblák értelmében felajánlja a vezetőnek a sebesség módosítását (gyorsítást vagy lassítást).
  • Sebesség módosítása kanyarban: a kanyar ívétől függően módosítja a sebességet, egészen 180 km/h-es sebességig.

 

Az új PEUGEOT 308 szériafelszereltségként vagy opcióként olyan új felszereltségi elemeket kínál, melyek jobbára csak a felsőbb szegmensekben találhatók meg:

  • Nagy hatótávú holttér-figyelő (75 méter),
  • Hátrameneti forgalom figyelő (hátrameneti fokozatban hangjelzéssel figyelmeztet a közelben található veszélyre),
  • Új, nagy felbontású, 180°-os tolatókamera beépített kameramosóval,
  • 360°-os parkolósegéd 4 kamerával (elöl, hátul és kétoldalt),
  • Kulcs nélküli zárás-nyitás-indítás,
  • Fűthető szélvédő teljes páramentesítő funkcióval, kormányfűtés,
  • „E-call” segélyhívó, amely jelzi az autóban utazók számát és azt is, hogy az autó az út melyik oldalán található,
  • Külső visszapillantók automatikus állítása hátramenetbe kapcsoláskor.

 

Az új PEUGEOT 308 – felszereltségi szinttől függően – természetesen továbbra is teljes kínálatát nyújtja a vezetés kényelmét és biztonságát növelő rendszereknek:

  • Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
  • Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-re fékező funkcióval (manuális váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
  • Automatikus vészfék (7 km/h sebesség felett, egyes változatokban 140 km/h sebességig éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat),
  • Aktív sávtartó asszisztens korrigáló funkcióval,
  • Éberségfigyelő, amely 65 km/h átlagsebesség felett, hosszú utakon figyeli az apró kormánymozdulatokat, ezáltal a vezető éberségét,
  • Intelligens távolsági fényszóró-vezérlés,
  • Kibővített táblafelismerő rendszer (STOP, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége stb.),
  • Árnyékolóval ellátott nyitható panorámatető,
  • Riasztó nyitás-, tér- és mozgásérzékelővel, teljes központi zár,
  • Elektromos kézifék minden változatban.

 

PERFECT FIT – természetesen hatékony 

 

Az új PEUGEOT 308 az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez megújult változatára épül, amely többféle meghajtás hordozására is alkalmas, köztük a 100%-ban elektromos meghajtáséra is. A bevezetés időpontjában kétféle plug-in hibrid változat lesz elérhető.

A platform új szerkezeti elemeket kapott, melyek révén még hatékonyabb, még biztonságosabb lett, illetve még inkább szolgálja a vezetés kényelmét és örömét.

 

Az új PEUGEOT 308 új arányai megerősítik a modell helyét a szegmensben:

  • megnövelt hossz: 4,36 m (+11 cm),
  • meredekebb, hátrébb került szélvédő,
  • nagyobb tengelytáv: + 55mm, azaz összesen 2,675 m, amit elsősorban a hátul utazók érzékelhetnek.
  • 20 mm-rel alacsonyabb karosszéria, azaz 1,44 méteres magasság.

 

A csomagtér mérete 412 liter, ebből 28 liter a szőnyeg alatti rekeszek térfogata. A hátsó üléstámlák lehajtásával a csomagtér mérete 1323 literre növelhető.

Az új PEUGEOT 308 aerodinamikai mutatói kiemelkedőek: a Cx 0,28, az SCx pedig 0,62 m². Minden látható és kevésbé látható karosszériaelem (lökhárítók, légterelők, diffúzor, oszlopok, visszapillantók, alvázborítások stb.) komoly optimalizáláson estek át. Még a kerekek kialakításának is a hatékonyabb aerodinamika és a jobb teljesítmény volt a célja.

Az új PEUGEOT 308 gumiabroncs-választéka 16-18 collos méretekből áll. Az A és A+ osztályú abroncsok igen hatékonyak, ugyanakkor nem fosztják meg a használót a márkától megszokott vezetési élménytől és menetteljesítménytől.

Minden fejlesztés központi célja a hatékonyság volt. Az új platform maga is hozzájárul ahhoz, hogy az új PEUGEOT 308 üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden eddiginél alacsonyabb lett.

A rázkódás kiszűrésére, a karosszéria szilárdságának növelésére új szerkezeti elemeket vetettek be a fejlesztők. Ennek hála, az új PEUGEOT 308 kiemelkedő vezetési élményt nyújt, példás úttartással, prémium kényelemmel, rendkívül kellemes vezethetőséggel és – a 10,5 méteres fordulókörnek köszönhető – könnyed városi manőverezhetőséggel.

PERFECT FIT – barátságos kényelem az utastérben

 

Az új PEUGEOT 308 üléseit úgy alakították ki, hogy tökéletes kényelmet nyújtsanak és kiemeljék a felhasznált anyagok minőségét: kevert szálú szövet, technikai szövet, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappa bőr.

A GT változatokban a kárpitot adamit színű díszvarrás egészíti ki a műszerfalon, az ajtók belső felületén és a középkonzol párnázott felületein.

Egyes változatokon szériafelszereltségként, máshol opcióként az első ülések AGR (Aktion für Gesunder Rücken) megkülönböztető jelzést kaptak, amely az ülések ergonomikus kidolgozását és a sokoldalú beállítási lehetőségeket ismeri el. Az ülések egyes változatainál akár 10 féle elektromos beállítási lehetőség és 2 beprogramozott üléspozíció is elérhető.

Mindkét első ülés rendelhető 8 ponton működő masszázsfunkcióval, többféle masszázsprogrammal és természetesen ülésfűtéssel.

A hátsó üléseknél az 55 mm-rel megnövelt tengelytáv nagyban növeli az utasok kényelmét, jóval több hely jut a térdeknek. Bővül a kapcsolódási lehetőségek köre is: az Allure szinttől felfelé 2 USB csatlakozó áll rendelkezésre (töltésre, ill. töltésre és adatátvitelre) a középkonzol hátsó részén. A 2/3 – 1/3 arányban dönthető hátsó ülések között síalagút található, az azt eltakaró könyöklőben pedig két nagy méretű pohártartó és egy telefontároló kapott helyet.

 

A csúcstechnológia az új PEUGEOT 308 üvegfelületein is megjelenik:

  • teljes felületén fűthető szélvédő,
  • megnövelt vastagságú első és hátsó ablakok,
  • hangszigetelő burkolattal ellátott első oldalablakok (verziótól függően),
  • Allure szinttől felfelé keret nélküli belső visszapillantó tükör, a hibrid változatoknál ciánkék LED-del, amely kifelé jelzi, ha az autó teljesen kibocsátásmentesen halad.

 

Teljesen megújult a légkondicionáló rendszer, minden utas nagyobb kényelmére. Különösen a hátul utazók járnak jól, hiszen a középkonzol hátsó részén új légbeömlő nyílások kaptak helyet.

Az új PEUGEOT 308 az utastér levegőminőségére is ügyel: az AQS (Air Quality System) berendezés folyamatosan ellenőrzi az utastérbe jutó levegő minőségét, és szükség esetén aktiválja a légcserét. A GT változatokban ezt a szolgáltatást a Clean Cabin funkció egészíti ki, amely kiszűri a szennyező gázokat és mikrorészecskéket. Az utastér levegőjének minőségéről a központi érintőképernyőn kaphatunk információt.

Az új PEUGEOT 308 vadonatúj Premium FOCAL® hifi rendszerét az audióberendezések francia specialistájával, a Focallal együttműködésben fejlesztette ki a márka. A közös fejlesztés több mint 3 évig tartott.

 

A Premium FOCAL® hifirendszer 10, exkluzív szabadalommal rendelkező technológiával készült hangszórót tartalmaz:

  • 4 TNF fordított dóm alumínium magassugárzó,
  • 4 Polyglass membrános középsugárzó 165 mm-es TMD (Tuned Mass Damper) felfüggesztéssel,
  • 1 Polyglass középsugárzó,
  • 1 háromutas ovál Power Flower™ mélynyomó.

 

Ezek az eszközök egy új, 690 wattos, 12 utas, D osztályú erősítőhöz csatlakoznak, és ARKAMYS hangprocesszor rendszer kezeli őket.

A Peugeot és a Focal fejlesztői közösen határozták meg az egyes hangszórók pontos helyét is, azért, hogy minden utas tökéletes hangzást élvezhessen.

A hangzás az utastér egészében stabil és pontos, a hangok tiszták és teljesek, a basszusok mélyen és telten szólnak.

PERFECT FIT – a motorválaszték

 

A Power of Choice koncepciója nagyon fontos a márka számára, ezért az új PEUGEOT 308 kétféle tölthető hibrid hajtással kerül forgalomba:

  • HYBRID 225 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 180 lóerős (132 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 26 g/100 km C0₂-kibocsátással és 59 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos engedélyeztetés alatt álló adat),
  • HYBRID 180 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 150 lóerős (110 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 25 g/100 km C0₂-kibocsátással és 60 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos engedélyeztetés alatt álló adat),

 

A lítiumion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. Kétféle töltő elérhető hozzá, amelyek minden élethelyzethez, minden töltési lehetőséghez alkalmazkodnak: szériafelszereltségként egy 3,7 kW-os egyfázisú, illetve opcióként egy 7,4 kW-os egyfázisú töltőberendezés.

A várható töltési idők az alábbiak szerint alakulnak:

  • 7,4 kW-os Wall Box (32 A): egyfázisú, 7,4 kW-os töltőkábellel teljes töltés 1 óra 55 perc alatt,
  • megerősített aljzatról (16 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 3 óra 50 perc alatt,
  • szabványos aljzatról (8 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 7 óra 5 perc alatt.

 

Az új PEUGEOT 308 a következő, alacsony (akár 117 g/km) CO₂-kibocsátású belső égésű motorokkal érhető el. A motorok a még folyamatban lévő WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicules Test Procedures) jóváhagyási eljárás szerint megfelelnek a legújabb EURO6 normáknak.

3 hengeres, 1,2 literes benzinmotorok:

  • PureTech 110 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
  • PureTech 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
  • PureTech 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval)

 

4 hengeres, 1,5 literes dízelmotorok:

  • BlueHdi 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
  • BlueHdi 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).

 

A TCO (Total Cost of Ownership, azaz a birtoklás teljes költsége)

 

A cél az, hogy a hibrid autónál várható TCO – amely a finanszírozási költségeken túl az üzemeltetési költségeket is magában foglalja – azonos legyen a belsőégésű változatéval. Az üzemeltetés során más tényezőket is figyelembe kell venni:

 

  • jobb maradványérték a használt autó eladásakor,
  • a vásárláshoz igénybe vehető támogatások (környezetvédelmi és egyéb bónuszok, regisztrációs költségek, céges vásárlások támogatása, biztosítási és adózási kedvezmények stb.),
  • a dízelüzemű változattal azonos karbantartási költség (36 hónap alatt, 90-000 km-rel számolva),
  • alacsonyabb üzemanyagköltség (a dízelváltozathoz képest 36 hónappal és 90.000 km-re számolva akár 12 %-kal).

 

A PEUGEOT ökoszisztéma:

 

A PEUGEOT szándéka, hogy segítse ügyfeleit az elektromos autózásra történő átállásban, ezért különleges szolgáltatásokat is kínál, melyek több alapelvre épülnek:

PEUGEOT Easy-Charge – avagy hogyan könnyítsük meg ügyfeleink számára a különböző töltési lehetőségekhez való hozzáférést:

  • töltési megoldások otthonra vagy az irodába – e szolgáltatás része a többféle berendezés (megerősített aljzat, Wall Box, Smart Wall Box stb.), illetve az előzetes felmérés (melynek során szerződött partnerünk szakértője megtervezi a kiépítendő elektromos hálózatot) és a berendezés telepítése is.
  • nyilvános töltési lehetőségek, a Free2Move révén, amely hozzáférést nyújt az Európában működő több mint 220 ezer töltőállomáshoz, valamint töltőpont is ajánl a távolság, ill. a töltés sebessége és ára szerint.

 

PEUGEOT Easy-Care – avagy hogyan segítsük ügyfeleinket abban, hogy alaposan megismerjék és így magabiztosan használják autójukat:

  • új digitális demonstrációs eszközök, amelyek a PEUGEOT honlapjain segítik az elektromos autózással való ismerkedést,
  • garancia- és Assistance szerződések, amelyek beépíthetők az autó finanszírozási szerződésébe, így komplikációmentes autóhasználatot tesznek lehetővé,
  • igazolás az akkumulátor kapacitásáról, amelyet átvizsgáláskor állít ki a szerviz, és amely megkönnyíti az autó későbbi eladását azzal, hogy hitelt érdemlően bizonyítja az akkumulátor aktuális kapacitását.
  • 8 év vagy 160 ezer km garancia az akkumulátorra, a kapacitás 70%-áig.

 

A MyPeugeot® mobilalkalmazásban és az autó központi kijelzőjén elérhető:

  • Az utastér hőmérsékletének beállítása azonnal vagy időzítve, amely azon felül, hogy igen komfortos megoldás, elősegíti a hatótáv optimalizálását (hiszen indítás után a motor hamarabb éri el az ajánlott üzemi hőmérsékletet) és az akkumulátor optimális hőmérsékletének elérését is.
  • Az akkumulátor töltésének ellenőrzése, beprogramozása, elindítása vagy időzítése

 

Egyes országokban az ügyfelek „selling online” keretében, számítógépről, tabletről vagy okostelefonról is megvásárolhatják új autójukat, elintézhetik használt autójuk beszámítását és megköthetik a finanszírozási szerződést is. Az ügyfelek kérhetik az új autó házhozszállítását is, természetesen minden biztonsági óvintézkedés maradéktalan betartásával.

A PEUGEOT új logóval fejezi ki egyéniségét és karakterét, az új PEUGEOT 308 pedig az első modell a kínálatban, amely az új címerpajzsot viseli. A korszakokon átívelő, a francia életérzést és szakértelmet megtestesítő márka új fejezetet nyit történelmében, amelyet mindig is a jelen megélésében és a globális minőség létrehozásában szerzett tapasztalat jellemzett. A cél nem is lehet más, mint olyan márkával szolgálni az ügyfeleknek, amely ma és a jövőben is minden igényüknek megfelel.

 Az új PEUGEOT 308 forgalmazása Európában 2021 második felében kezdődik. A modell a franciaországi Mulhouse-ban készül.